درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1402/12/21 - 04:45:3
تعداد بازدید: 262
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار
کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار

«أمیة درغام»، نویسنده و پژوهشگر لبنانی در یادداشتی نوشته است که اکنون زمان دگرگونی‌ها و فروافتادن نقاب‌ها در سطح جهانی فرا رسیده است.

به گزارش انصا،  به محض آنکه «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری امریکا در هفتم مارچ دقیقا پنج ماه پس از عملیات «طوفان الاقصی» از توافق درباره ایجاد یک کریدور دریایی برای رساندن کمک‌های انسانی به غزه خبر داد، انتقادهای پیاپی مطرح و تردیدهای مستمر درباره ادامه حمایت امریکا از اسرائیل در کشتار مردم فلسطین ظاهر شد.

بدون شک در سایه در دسترس بودن بسیاری از کریدورهای زمینی، این پرسش درباره احداث این کریدور دریایی که رژیم اسرائیل شتابزده با آن موافقت کرد، مطرح می شود. آیا روح بشریت به طور ناگهانی و پس از شهادت بیش از ۳۰ هزار شهروند فلسطینی با سلاح های مرگباری که از ایالات متحده پیشکش اسرائیل می‌شود، در بایدن و دولت امریکا حلول پیدا کرده است؟

پشت این ژست انسان‌دوستانه اسفناک چه چیز نهفته است، در حالی که در سایه جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه و صحی به غزه شاهد نسل کشی، ویرانی و قحطی هستیم و شمار قربانیان گرسنگی در غزه به ۲۴ نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک هستند اما از ورود کمک ها از گذرگاه رفح از سمت مصر یا از طریق اردن که یک مسیر فرعی برای حمل مواد غذایی و سایر کامیون های کالاست، جلوگیری می شود.

پرتاب کمک‌های هوایی نیز یک نمایش تمام عیار بود، در واقع خاکستری بود که به چشم‌ها ریخته شد تا حقیقت تحریف شود، از پرتاب کیسه‌های آرد به دریا گرفته تا مقادیرناچیز و بی ارزشی که پاسخگوی هیچ نیازی نبوده و فقط برای تبلیغ و گمراهی ملت هایی است که دیگر چشمانشان بر واقعیت ها بسته نیست، مردمانی که می‌دانند مدت هاست دروغ تاریخی بزرگی درباره حقیقت فلسطین برایشان ساخته شده است و به همین دلیل اکنون در غرب و در قلب ایالات متحده امریکا علیه الیگارشی مالی حاکم برای دفاع از حقوق صاحبان واقعی و اصلی زمین، یعنی مردم و فرزندان فلسطین با شعار «فلسطین آزاد است» به پا خاسته اند. 

برگردیم به همان بیانیه رسمی که هدف آن ایجاد یک سکوی دریایی شناور در دریای غزه در مقابل ساحل خان یونس - جنوب غزه اعلام شده است. در این طرح، چندین کشور وطرف وجود دارد : بریتانیا، امارات متحده عربی، قبرس، کمیسیون اروپا، آلمان، یونان، ایتالیا و هالند که توسط ایالات متحده امریکا رهبری می‌شوند. در اینجا نیاز به گفتن نیست که برخی از همین کشورها چون بریتانیا، آلمان و ایتالیا در جنوری ۲۰۲۴ با پیوستن به صف امریکا کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی را تعلیق کردند.

داده های موجود نشان می دهند که ساخت سکوی دریایی شناور به چندین ماه زمان نیاز دارد و این دومین پرسشی است که در اینجا مطرح می‌شود. چرا کمک‌ها به عنوان مثال از گذرگاه زمینی «کرم سالم» وارد نمی‌شوند؟ چرا ارتش دشمن کامیون‌های انگشت شماری را که از گذرگاه رفح عبور می‌کردند، بمباران کرد؟

نکته دوم در پرونده کمک‌های انسانی نشان می‌دهد که هدف، رفع نیازهای فوری بشردوستانه در شمال، مرکز و یا جنوب آن نیست، بلکه هدف ایجاد یک نقطه دریایی برای امریکاست.

از السالوادور گرفته تا کولمبیا و تا غزه تنها نامی که تکرار می‌شود، نام کشتی نیروی دریایی امریکا است که در نمایش کمک‌های بشردوستانه به غزه شرکت خواهد کرد، کشتی «یواس‌ان‌اس بریتین» کشتی است که می‌تواند تجهیزات و کمک های نظامی را به کمک های انسانی تبدیل کند. این موضوع نیز می تواند سومین نکته در این نمایشنامه باشد.

به محض آغاز جنگ غزه توسط رژیم اسرائیل کمک های نظامی و کمک‌های مالی از ایالات متحده بدون کمترین توجهی به اعتراض‌های مردم در سطح جهانی به سمت اراضی اشغالی سرازیر شد. بایدن در آن زمان به انتخابات ریاست‌جمهوری بی توجه بود، آیا اکنون نیز چنین دغدغه ای ندارد؟. بنابراین نتیجه می‌گیریم که قدم زدن در کریدور دریا برای او قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نومبر ۲۰۲۴ نوعی تبلیغات است.

با احترام به همه اظهارنظرهای ارائه شده در این زمینه باید گفت که ایجاد کریدور دریایی، ساخت سکوی دریایی و امکان حضور حدود هزار سرباز امریکایی برای مدیریت عملیات در دریای غزه صرفاً گامی در جهت پیگیری اجرای برنامه راهبردی است که قرار است در غزه اجرا شود و این همان چهارمین نکته مندرج در نمایشنامه مذکور است.

دیگر برای کسانی که مسئله فلسطین را دنبال می کنند، پوشیده نیست که آنچه قرار است در غزه انجام شود، همچنین نسل‌کشی که در حال حاضر در آنجا از طریق بمباران، کشتار و تخریب خانه ها و زیرساخت های صحی، آموزشی و غیره رخ می‌دهد، در واقع تلاشی برای سوق دادن افراد باقی مانده به مهاجرت و تکرار  نکبت ۱۹۴۸ و سیطره کامل بر غزه و کنترول منابع آن از جمله گاز موجود در دریاست، همان طور که در سال ۲۰۰۰ میلادی دو میدان گازی در دریای غزه که ظرفیت آن یک تریلیون و ۴۰۰ بلیون فوت مکعب تخمین زده شده و برای مدت ۱۵ سال نوار غزه و کرانه باختری کافی است، شناسایی شد. اخیرا هم فرانس ۲۴ گزارش داد که رژیم اسرائیل به دنبال انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های بین المللی برای اکتشاف گاز در میدان «غزه مارین» است، موضوعی که قانونی بودن آن محل پرسش و تردید است.

غزه، بزرگ‌ترین بازداشتگاه جهان که سال‌هاست در محاصره شدید به سر می‌برد، تنها یک پروژه استعماری توسعه‌طلبانه برای سیطره بر گاز و سایر منابع آن به رهبری ایالات متحده امریکا و با اجرای رژیم جعلی اسرائیل است.

به نظر می رسد ایالات متحده امریکا ظرف مدت اخیر دیگر از عملکرد اسرائیل راضی نبوده و اکنون به طور مستقیم و بدون نیاز به واسطه شتابان به دنبال سیطره بر توانمندی‌های بعضی کشورهای عربی و ایران است. کریدور دریایی، سکو و کشتی‌هایی که در راه هستند، تنها بهانه ای برای احداث یک پایگاه کاملا امریکایی پس از ناتوانی اسرائیل در انجام وظیفه‌اش با سرعت لازم است.

مسئله در اینجا کمک های بشردوستانه یا احساس انسانیت نسبت به مردمی که در حال نابودی هستند، نیست، بلکه پای منافع اقتصادی و طمع بی وقفه برای سیطره بر منابع ملت ها در میان است.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/30535






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.